اسلایدر

راه‌کارهاي تاکتيکي به چلسي براي غلبه بر بارسا
هواداران چلسی

يک روزنامه معتبر انگليس با چاپ مقاله‌اي راه‌کارهاي تاکتيکي به چلسي براي غلبه بر بارسلونا در نيوکمپ را ارائه کرد.

در شرايطي که پيکارهاي دور برگشت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا فردا (سه‌شنبه) با انجام مصاف کاتالان‌ها و استامفوردبريجي‌ها در نيوکمپ آغاز خواهد شد، رسانه‌هاي خبري در تکاپو هستند با انتشار گزارش‌هاي تحليلي به ياري تنها نماينده خود در اين پيکارها آمده‌اند.

روزنامه ديلي‌تلگراف با درج مقاله‌اي تحليلي به همين منظور به روبرتو دي ماتئو، سرمربي موقت ايتاليايي – سوئيسي توصيه‌هاي تاکتيکي کرده است.


در اين گزارش که به قلم آلن هانسن انتشار يافته، به عنوان اولين نکته آبي‌پوشان به بازي هوايي توصيه شده است. اين گزارشگر عنوان کرده اساس بازي بارسا بر روي زمين است و در صورتي که چلسي بتواند در بازي هوايي قابليت‌هاي بالاي خود را نشان دهد، مي‌تواند بر ميزبان خود غلبه کند.


همچنين برنامه‌ريزي تاکتيکي روي نقاط ضعف ماسکرانو، مدافع آرژانتيني بارسا به مسئول فني تيم شهر لندن توصيه شده است. به اعتقاد اين نگارنده در ال‌کلاسيکو با رئال مادريد نقاط ضعف ماسکرانو در بازي دفاعي کاملا نمايان شد و تيم انگليسي  مي‌تواند از اين موضوع به سود خود استفاده کند.


هانسن در ادامه گزارش خود بحث تراکم زياد در وضعيت دفاع را مطرح کرده است.


به اعتقاد وي ياران جاي تري در بازي رفت که يک بر صفر پيروز شدند، در کار دفاعي خوب ظاهر شدند. اما اگر بتوانند از تجربه دفاع متراکم‌ رئال مادريد در ال‌‌کلاسيکو شنبه شب مقابل بارسا، نيز استفاده کنند، بخت موفقيت‌شان در امور دفاعي بسيار افزايش خواهد يافت.


در ادامه اين گزارش ، محدود سازي حرکات ليونل مسي، ديگر نکته تاکتيکي است که به چلسي  گوشزد شده است. نويسنده ورزشي ديلي‌تلگراف معتقد است خوزه مورينيو شنبه شب در مصاف با کاتالان‌ها برنامه 90 دقيقه‌اي مدوني براي از حرکت‌انداختن مسي داشت که کاملا موفق بود.


آخرين نکته فني ذکرشده  بهره‌گيري دقيق از تمام خصوصيات بازيکنان تيم شهر لندن است. هانسن به عنوان مثال خواهان آن شده هنگام نواختن ضربات آزاد يا کرنر به روي دروازه بارسا بازيکناني نظير جان تري ،‌مدافع و کاپيتان تيم که در بازي هوايي تبحر فراواني دارد، به مجموعه بازيکنان حمله کننده تيم اضافه شده تا شانس موفقيت تيم بريتانيايي افزايش يابد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط مصطفی بختیاری