اسلایدر

لمپارد ، آقای هافبک های لیگ برتر
هواداران چلسی

فرانک لمپارد همواره توانسته است با گلزنی های متعدد ، خود را برترین هافبک گلزن لیگ معرفی کرده و بالا تر از دیگر هافبک های تاریخ لیگ برتر قرار گیرد.

به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران ، فرانک لمپارد هافبک جنگنده و چلسی با به ثمر رساندن 150 گل در لیگ برتر بالا تر از بازیکنانی چون گیگز ، اسکولز، جرارد و دیگر هافبک های نام آشنای لیگ برتر قرار دارد.

فرانک لمپارد که از سال 1995 و با تیم وستهام حضور در لیگ برتر را تجربه کرد و در فصل اول حضورش در آن تیم تنها یک بار فرصت خود نمایی در زمین را پیدا کرد توانسته است تا به امروز 528 بازی در لیگ برتر انجام داده و 150 گل به ثمر برساند ویکی از برترین هافبک های جهان و انگلستان بشمار برود.

فرانک لمپارد 148 بازی در لیگ را برای وستهام انجام داد ودر این 148 بازی تنها 24 گل به ثمر رساند و 1 پاس گل داد.اما پس از حضور در چلسی و پوشیدن پیراهن آبی های لندن در 372 بازی و زدن 126 و 91 پاس گل به رکوردی دست نیافتنی رسید تا بازیکنانی چون ریان گیگز و پل اسکولز که از جوانی در تیم منچستر یونایتد بازی کرده و فرصت خودنمایی بیشتری داشته اند کنار زده و خود را به عنوان گلزن ترین هافبک لیگ برتر معرفی کند.

برترین هافبک های گلزن تاریخ لیگ برتر:

1- فرانک لمپارد 150 گل – چلسی

2- ریان گیگز  112 گل – منچستر یونایتد

3- پل اسکولز 103 گل – منچستر یونایتد

4- متیو له تیزر 102 گل – ساوتهمپتون

5- استیون جرارد 89 گل – لیورپول

6- گری سپید 79 گل – نیوکاسل

7- رابرت پیرس 62 گل – آرسنال

8- دیوید بکهام 62 گل – منچستر یونایتد

با توجه به فاصله زیاد نفر اول با نفرات بعدی نگاهی خواهیم داشت به آمار های فرانک لمپارد در مقایسه با نفر دوم لیست رایان گیگز ، هافبک کهنه کار شیاطین سرخ. هرچند مقایسه این دو هافبک شاید بدلیل تعداد بازی های لیگ برتر که گیگز بیش از 100 بازی از لمپارد بیشتر انجام داده باشد کمی نا عادلانه باشد اما لمپارد با توجه به انجام 100 بازی کمتر از گیگز عملکرد بهتری داشته و با تاثیر مستقیمش در 242 گل در لیگ برتر بر برابر گیگز با تاثیر مستقیم بر 238 گل ، یک سرو گردن بالا تر از اسطوره منچستری ها ایستاده است.

 

آمار فرانک لمپارد در لیگ برتر:

از سال 1995 تا 2001 – وستهام یونایتد : 148 بازی / 24 گل زده / 1 پاس گل

از سال 2001 تا 2012 – چلسی : 372 بازی / 126 گل زده / 91 پاس گل

مجموع دو باشگاه : ازسال 1995 تا 2012 : 528 بازی / 150 گل / 92 پاس گل

 

آمار رایان گیگز در لیگ برتر:

از سال 1990 تا 2012 – منچستر یونایتد : 636 بازی / 112 گل / 126 پاس گل

لمپارد با گلزنی هایش برای چلسی و هوادارانش خاطرات شیرینی را پدید آورده است که به پنج بازی از آن نگاهی خواهیم داشت.

18 دسامبر 2006 : اورتون 1 – 2 چلسی

لمپارد با استفاده از هنر و استعدادی که دارد ومی تواند تور دروازه را از پشت محوطه جریمه براحتی پیدا کند توانست در خانه تافی ها پاس طولی کالو را نزدیک به راس محوطه جریمه دریافت کند و با یک ضربه زیبا به سمت مخالف دروازه تیم هاوارد را باز کند.

29 اوکتوبر 2008 – هال سیتی 0 – 3 چلسی

یکی دیگر از هنرنمایی های فرانک لمپارد که نشان داد تنها در زدن ضربات قدرتی هنر ندارد و می تواند به ضربه های فنی دروازه هر تیمی را باز کند ، لمپارد این بار در تیم اسکولاری توانست یک توپ مرده را که از سوی مدافعان هال سیتی دفع شده بود به زیبایی روی خط محوطه جریمه و از زاویه ای بسته چیپ زده و تیمش را در دقیقه سوم آن بازی 1 بر 0 پیش بیاندازد.

25 آوریل 2010 – چلسی 8 – 0 استوک سیتی

در روزی که چلسی برد پر گلی داشت و بازوبند کاپیتانی در غیاب جان تری بر بازی فرانک لمپارد بود ، توانست از تکنیک خودش استفاده کند و سانتر مواج جو کول را در محوطه شش قدم بسیار دیدنی و با یک ضربه بیرون پا دروازه استوک را باز کرد و گل پنجم چلسی را به ثمر رساند.

30 آوریل 2005 – چلسی 2 – 0 بولتون ( گل دوم لمپارد )

در روزی که چلسی برای قهرمانی پس از 50 سال نیاز به 3 امتیاز این بازی داشت لمپارد توانست با گلزنی اش این عمر را محقق کند ، او در این بازی دو گل به ثمر رساند اما گل دوم او که از سوی خودش نیز به عنوان برترین گلش نامیده می شود زیبایی بیشتری داشت و توانست در یک ضد حمله توپ را در میانه زمین از کلود مکه له له گرفته و با حرکتی سریغ و با پشت سر گذاشتن دروازه بان توپ را به تور برساند . در آن روز فرناندو هیئرو اسطوره رئال مادرید نیز برای تیم بولتون به میدان رفته بود و نتوانست مانع گلزنی لمپارد شود.

25 فوریه 2006 – چلسی 2 – 0 پورتسموث

زبیایی این گل لمپارد که گل اول چلسی در این بازی بود تنها روی هنرنمایی فرانکی نبود و حرکت خوب دروگبا و پاس عرضی اش به لمپارد که در این بین گودیانس نیز با پریدن از روی توپ و اجازه دادن به لمپارد برای دریافت توپ دست به دست هم دادند تا یکی از گل های دیدنی لمپارد و چلسی در لیگ برتر در کارنامه این هافبک فراموش نشدنی نوشته شود.

لمپارد در رکورد بیشتر پاس گل در لیگ برتر نیز رکورد کمی ندارد و در رتبه دوم جای دارد و نشان می دهد که این هافبک چطور توانسته نقش عظیمی در موفقیت های چلسی داشته و خود را به عنوان یکی از برترین هافبک های تاریخ انگلستان و جهان معرفی کند.

بیشترین پاس گل در لیگ برتر :

ریان گیگز – منچستر یونایتد – 126 پاس

فرانک لمپارد – چلسی – 92 پاس

تیری هانری – آرسنال – 80 پاس

استیون جرارد – لیورپول – 75 پاس

فرانسسک فابرگاس – آرسنال – 71 پاس

وین رونی - منچستر یونایتد – 63 پاس

دیدیر دروگبا – چلسی – 55 پاس

دنیس برکمپ – آرسنال – 49 پاس

 

شاید با دیدن آمار لمپارد و باور داشته باشیم که فرانک لمپارد را می توان موفق ترین هافبک تاریخ لیگ برتر نام برده و به احترامش از جای خود برخیزیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:فرانک لمپارد,لمپارد,عکس,چلسی,
ارسال توسط مصطفی بختیاری