اسلایدر

یورو 2012 و آبی های چلسی
هواداران چلسی

یورو 2012 با نمایش مردان آبی پوش چلسی در این رقابت ها توام خواهد بود .

به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران ، آبی های چلسی در یورو 2012 نیز نمایندگانی در تیم های ملی انگلستان ، فرانسه ، پرتغال ، چک و اسپانیا خواهند داشت که نگاهی مختصر به آن تیم ها و بازیکنان چلسی خواهیم داشت.

انگلستان

انگلستان با تیم های فرانسه ، سوئد و اوکراین همگروه است که این گروه شاید یکی از سخت ترین گروه های این رقابت ها بشمار آید.

تیم ملی انگلستان که در خط دفاعش دو نماینده از باشگاه چلسی دارد و آن دو در غیاب لمپارد و کیهیل مصدوم که در لحظات حساس قبل از سفر به یورو از لیست روی هاجسون خارج شدند ، از ارکان اصلی خط دفاعی و تیم ملی کشورشان می باشند.

انگلستان به اندازه کافی مصدوم و محروم دارد که آینده آنها را در یورو 2012 به خطر بیاندازد ، در نبود فرانک لمپارد و گری کیهیل ، گرت بری نیز دچار مصدومیت شده و به لیست مصدومان سه شیر اضافه شد ، از سوی دیگر مهاجم اول این تیم یعنی وین رونی نیز که بدلیل دریافت کارت قرمز در بازی گذشته تیم ملی کشورش از همراهی این تیم در سه جلسه محروم شد ، نگرانی دو چندانی به روی هاچسون داده است و شاید کمی از قدرت تیمش نا خواسته کاسته شود.

اما تری و کول ، دو نماینده چلسی هر دو از بازیکنان موثر چلسی در راه رسیدن به قهرمانی در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا بوده اند و انتظار می رود که در ترکیب اصلی تیم ملی کشورشان حضور بایند. آماده بودن تری و کول در کنار جرارد که در نبود لمپارد مسئولیت بیشتری را به گردن خواهد گرفت ، می تواند امید را به اردوی انگلستان کمی بیشتر کند.

روی هاجسون ، سرمربی تیم ملی انگلستان با قرار دادن تئو والکات و اشلی یانگ ، عقب تر از پست تخصصی خود ، تیمش را کمی تدافعی به زمین خواهد فرستاد تا شاید بتواند همچون جام جهانی 1998 که مایکل اوون درخشش خیره کننده ای داشت ، به کمک بازیکنی چون دفوئه ، موفق شده و به دور حذفی صعود کند.

بازی های گروهی انگلستان :

 

بازی اول : فرانسه – انگلستان

بازی دوم : سوئد – انگلستان

بازی سوم – انگلستان – اوکراین

فرانسه

تیم ملی فرانسه ، همگروه انگلستان در یورو 2012 بازیکن با تجربه ای به نام فلورنت مالودا از چلسی را در اختیار دارد که بی شک یکی از تاثیر گذار ترین بازیکنان خروس ها بشمار می رود.

تیم شکست ناپذیر 2010 ، حالا جوان تر از گذشته شده و با اعتماد به نفس خوبی راهی یورو شده است.آنها یک بار تنها در برابر بوسنی و هرزه گوین شکست را چشیدند.

کریم بنزما که جای رائول را در رئال مادرید گرفته است و دیگر کسی از ستاره اسپانیایی صحبت نمی کند جای بازیکنانی چون هانری و ترزه گه را نیز در تیم ملی فرانسه مال خود کرده است و امید اول گلزنی آبی های فرانسوی به شمار می رود. اما بنزما تنها ستاره فرانسه نخواهد بود و مالودا از چلسی ، اورا از منچستر یونایتد نیز می توانند دو بازیکن با تجربه و تاثیر گذاری برای تیم ملی کشورشان باشند ، همچنین از کنار نام بازیکنی چون فرانک ریبری نیز نمی توان به سادگی بگذریم.

فرانسه نیز هچون انگلستان از مصدومیت بازیکنانش رنج می برد و آبی پوش ها ام ویا را که در نقل و انتقالات مشتریان زیادی از لیگ برتر دارد را بدلیل مصدومیت در بازی با صربستان از دست داد ، اما بلان او را از لیست تیمش خارج نکرد و امیدوار است بتواند در برابر انگلستان از این بازیکن استفاده کند.

فرانسه خط حمله بسیار قدرتمندی دارد و با حضور بازیکنانی چون ریبری ، بنزما ، مالودا ، نصری و بن عرفا  می توانند دروازه هر تیمی را به خطر بیاندازند.

 

بازی های گروهی فرانسه :

 

بازی اول : فرانسه – انگلستان

بازی دوم : اوکراین – فرانسه

بازی سوم : سوئد – فرانسه

پرتغال

تیم ملی پرتغال هنوز باخت چهار سال قبل خود را برابر آلمان ها فراموش نکرده اند و می خواهند آن باخت سنگین را در یورو 2012 جبران کنند و اکنون نگاه های زیادی منتظر درخشش ستاره های پرتغال و کریستیانو رونالدو می باشد. چلسی نیز ددر میان ستاره های پرتغال یک سهم دارد و رائول میرلس ، هافبک جنگنده خود را در ترکیب سپر ها خواهد دید.

آنها پشت سر دانمارک به یورو صعود کردند و بعد از تساوی برابر بوسنی و هرزه گوین در پلی آف و با صعودی نا امید کننده راهی یورو شده اند.

آنها آمار دفاعی خیلی بدی داشته اند و 14 گل در مسابقات مقدماتی دریافت کرده اند و اگر ضعف هایشان را بهبود ببخشند ، می توانند بهتر از گذشته عمل کنند.

پرتغال در قلب دفاع خود ، ریکاردو کاروالیو را نیز خواهد داشت که سابقه پوشیدن پیراهن چلسی را نیز دارد . در خط هافبک نیز این تیم ستاره هایی چون نانی ، میرلس را در اختیار خواهند داشت که می توان انتظار دیدن آنها را در ترکیب اصلی داشت.

شاید نانی و رونالدو ، دو همبازی سابق در منچستر یونایتد بتوانند زوج کلیدی ای برای موفقیت پرتغال در این رقابت ها باشند و دیگر تجربه شکست های گذشته را تکرار نکنند.

بزرگترین شکست پرتغال در یورو را می توان مربوط به سال 2004 دانست که در فینال و در خانه خود برابر یونان شکست را پذیرفتند.

 

بازی های گروهی پرتغال :

بازی اول : آلمان – پرتغال

بازی دوم : دانمارک – پرتغال

بازی سوم : پرتغال – هلند

اسپانیا:

قهرمان یورو 2008 و جام جهانی 2010 که اصلی ترین مدعی یورو 2012 نیز بشمار می رود دو بازیکن کلیدی از تیم چلسی به نام های فرناندو تورس و خوان ماتا را در اختیار دارد که مطمئنا شاهد هنر نمایی این بازیکنان در پیراهن ملی خود خواهیم بود.

اسپانیای شکست ناپذیر که تجربه شکست را امسال در برابر تیم ملی انگستان و در یک بازی دوستانه تجربه کردند در گروهی خواهند بود که در کنار ایتالیا مدعیان اصلی صعود شمرده می شوند.

آنها برای رسیدن به یورو 2012 ، در مسابقات مقدماتی توانستند 26 گل به ثمر برسانند که بیشتر گل زده را به نام خود ثبت کردند. اسپانیا را شاید بتوان کامل ترین تیم یورو نامید که ترکیب تیمش با ستاره های بسیاری چون کاسیاس ، راموس ، ماتا ، ژاوی ، سیلوا ، اینیستا ، تورس و دیگر ستاره هایش قدرت بسیاری خواهند داتش.

در نبود دیوید ویا ، فرناندو تورس فرصت خودنمایی بیشتری دارد و با گلزنی در برابر کره جنوبی در یک بازی دوستانه ، امید گلزنی در یورو را به هواداران خود و تیم ملی اش داد.

اما خوان ماتا برای گرفتن جایگاه ثابت در ترکیب اصلی رقابت سخت تری خواهد داشت و باید با دیوید سیلوا ، ستاره اسپانیا و منچستر سیتی که بیشترین پاس گل را در لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است ، به رقابت بپردازد تا بتواند به طور ثابت در ترکیب تیم ملی اسپانیا قرار گیرد.

 

برنامه بازی های گروهی اسپانیا:

بازی اول : اسپانیا – ایتالیا

بازی دوم : اسپانیا – جمهوری ایرلند

بازی سوم : کرواسی – اسپانیا

جمهوری چک

دیگر تیمی که از نمایندگان چلسی سود خواهد برد ، جمهوری چک است که سنگربان مطمئن و با تجربه چلسی را که یکی از ارکان اصلی قهرمانی این تیم در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا بود را در اختیار خواهد داشت.

پتر چک بدون شک بزرگترین نا حاضر در اردوی تیم ملی کشورش است و مردم چک به دستان سنگربانشان است.

به نظر می رسد جمهوری چک نیز دچار مشکل مصدومیت شده است و میلان باروش را در بازی نخست خود در اختیار نخواهد داشت. 

جمهوری چک که دیگر از نام های بزرگ خالی شده است و تنها نام پتر چک در این تیم می درخشد بازیکنانی نیز چون توماس روسیچکی از آرسنال و یا میکائل کدلچ از بایرن لورکوزن را در ترکیب تیمش خواهد داشت که بازیکنان شاغل در تیم های بزرگ اروپایی به شمار می روند.

تیم ملی چک بعد از خداحافظی ندود و کولر دچار کمبود یک بازیکن خلاق و یک تمام کنده بوده است که هیچگاه روسیچکی نا آماده و میلان باروش با به سن گذاشته نتوانستند جای خالی آنها را پر کنند. اما همگروهی با روسیه ، یونان و لهستان می تواند نقطه امیدی برای قرمز پوشان چک باشد.

 

بازی های گروهی چک :

بازی اول : روسیه – چک

بازی دوم : یونان – چک

بازی سوم : چک - لهستان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:یورو 2012 و آبی های چلسی,
ارسال توسط مصطفی بختیاری