اسلایدر

5 دلیل برای ماندن دیمتئو در چلسی
هواداران چلسی

به پنج دلیل که می تواند روبرتو دیمتئو را در چلسی نگه دارد خواهیم پرداخت.

به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی درایران ، روبرتو دیمتئو سرمربی جوان فصل گذشته چلسی که پس از اخراج آندره ویلاس بواس سکان هدایت آبی ها را بر عهده گرفت و توانست در 10 هفته دو قهرمانی در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا بدست آورد با بی مهری مسئولان چلسی روبرو شد و آینده اش در چلسی در پرده ای از ابهام قرار گرفته است.

از این رو بد ندانستیم به 5 دلیلی که می تواند باعث انتخاب دیمتئو به عنوان سرمربی فصل آینده چلسی شود پرداخته ایم.

 

1- مربی فوق العاده ای است

با نگاهی به گذشته چلسی در شش ماهی که سپری کرده ایم بیاندازیم با نتایجی چون شکست 3-1 برابر استون ویلا ، تساوی با سوانسی ، شکست از کوئینز پارک رنجرز و دیگر نتیجه نا امید کننده برابر نورویچ سیتی روبرو خواهیم شد.

اما به وضعیت کنونی چلسی نگاهی بیاندازیم تفاوت را به راحتی می توانیم متوجه شویم . ساخت حماسه ای بزرگ برابر ناپولی ، عملکرد فوق العاده برابر بارسلونا ، گلباران کردن تاتنهام در نیمه نهایی جام حذفی ، کسب قهرمانی در جام حذفی ، شکست بایرن در فینال لیگ قهرمانان اروپا در آلیانس آرنا.

این ها به خاطر خوش شانسی دیمتئو نبوده و این موفقیت های دی متئو شاید برای این باشد که به جای فشار روی مسائل تاکتیکی تیمش ، روی ذهن ستاره های چلسی کار کرد و از نظر روانی آنها را اماده هر قهرمانی کرد. او توانست تیم را دوباره متحد کند و روح یکی بودن را بین آبی ها بدمد.

دیمتئو کاری را کرد که آندره ویلاس بواس نخواست انجام دهد ، داشتن ارتباط شخصی با بازیکنان. آندره می خواست همه از او حساب ببرند و به او به عنوان یک رئیس نگاه کنند ، اما دیمتئو برای تک تک بازیکنان وقت گذاشت و با آنها به طور انفرادی صحبت کرد.

 

2- هواداران او را دوست دارند

مطمئنا روبرتو دیمتئو را همه هواداران چلسی دوست دارند ، دیمتئو همان هافبک جنگنده ، شوت زن ، بازی ساز چلسی بود که بدون هیچ حاشیه ای در کنار بازیکنانی چون زولا ، فلو ، دسایی ، وایز و .. توانستند تیم رویایی از چلسی بسازند و موفقیت های قابل قبولی با هم بدست اورند.

حالا این مرد محبوب توانسته چلسی را در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا نیز به مقام نخست برساند ، پس با این قهرمانی ها چه کسی می تواند برای محبوبیت دیمتئو حد و مرزی قائل شود؟ هیچ کس.

دیمتئو زمانی که به عنوان کمک مربی آندره ویلاس بواس انتخاب شد ، همه هواداران از انتخاب وی خوشحال شدند و از او استقبال کردند .

اما برای هواداران 10 هفته موفقیت در تیم کافی نیست و می خواهند با او سال های زیادی در کنار هم به قهرمانی برسند. چه در لیگ های داخلی و چه در اروپا.

 

3- نام بزرگی برای نیمکت نیست

بسیاری معتقدند که آبرامووچ دوست دارد نام بزرگی روی نیمکت تیمش بنشیند و نمی خواهد ریسک کند ، اما واقعا دیمتئو نمی تواند کارایی مربیان دیگر را داشته باشد؟

یک شوخی رسانه ای در یکی از سایت های بریتانیا عنوان شده بود که گفته بود روبرتو دیمتئو که با 15 حرف ( انگلیسی ) نوشته می شود ، به اندازه کافی برای نیمکت چلسی اسم بزرگی نیست؟ اما واقعا روبرتو دیمتئو که هیچکس از او انتظاراتی که از مورینیو ، آنجلوتی ، هیدینگ، رانیه ری و حتی ویلاس بواس را داشته ، ندارد و روبی می تواند بدون هیچ فشار کاذبی کارش را در چلسی ادامه دهد.

هرچند نام های بزرگی چون اسکولاری نیز با تجربه قهرمانی در جام جهانی روی نیمکت چلسی نشسته است و زمان برایش قضاوت کرد و نشان داد که نمی تواند سکان دار چلسی باشد ، همانطور که آندره ویلاس بواس پس از قهرمانی با پورتو نتوانست در چلسی کاری از پیش ببرد.

 

4- نه خیلی جوان ، نه خیلی پیر

مرد 41 ساله چلسی نه مانند ویلاس بواس سنش با بازیکنان یکی است و فاصله سنی زیادی با بازیکنان دارد ، مورینیو زمانی که به چلسی آمد همچون دیمتئو 41 ساله بود و همچنین پپ گواردیولا نیز در همین سن بود که روی نیمکت بارسلونا نشست.

او نه پیر است و نه جوان . او با تجربه کافی می تواند سرش را برابر بازیکنان و ستاره های چلسی بالا بگیرد و چه کسی می گوید که چون ویلاس بواس توان اداره تیم را ندارد؟ کسی می تواند اینچنین ادعایی داشته باشد؟

ویلاس بواس تنها 33 سال سن داشت و با بازیکنانی چون دروگبا و لمپارد اختلاف سنی خیلی کمی داشت که شاید این امر باعث عدم موفقیتش در استمفوردبریج شد.

 

5- به دلیل پنجم نیازی هست؟

قهرمان شدن با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا کاری بود که مورینیو ، هیدینگ ، آنجلوتی و دیگر مربیان چلسی نتوانستند بکنند و روبی محبوب استمفوردبریج بود که از قلب باشگاه چلسی برخواست و توانست تیم محبوبش را به بالا ترین نقطه قوتبال اروپا بنشاند.

مردی که با عشق آمد و به عنوان کمک مربی در کنار ویلاس بواس کار کرد و اگرچه اختلافاتی داشت برای چلسی آنها را کنار گذاشت تا تیمش در آرامش باشد. آندره رفت و بدون هیچ قید و شرطی روی نیمکت چلسی نشست و بی ادعا تیم را به دو قهرمانی بزرگ رساند.

دیمتئو اکنون نیز هیچ ادعایی ندارد و تنها منتظر تصمیم باشگاهش است و مثل همیشه هرچه چلسی از او بخواهد انجام خواهد داد ، چرا که او متعلق به باشگاه چلسی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:5 دلیل برای ماندن دیمتئو در چلسی,
ارسال توسط مصطفی بختیاری