اسلایدر

تابستان پر ماجرای چلسی
هواداران چلسی

تابستان جاری ، برای آبی های لندن که بدنبال باز سازی تیمشان می باشند ماجراهای بسیاری را در پی خواهد داشت.

به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران ، در ماه مارس آندره ویلاس بوآس به عنوان سر مربی چلسی انتخاب شد و دستاورد های او در چلسی چیزی نبود جز قرار گرفتن در آستانه ی حذف از لیگ قهرمانان اروپا، مشکلی بزرگ برای گذر از سد بیرمنگام در جام حذفی و نا امید از قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر لیگ جزیره.ماه می آمد و آبی های غرب لندن موفق شدند از 3 رقابتی که در آنها حاضر بودند 2 جام کسب کنند.

باور نکردنی بود.هنگامیکه مربی سابق پورتو و قهرمان یورو از سمت خود برکنار شد و روبرتو دی متئو دستیار وی جانشینش شد چلسی در ومبلی لیورپول را شکست داد و هفتمین عنوان قهرمانی جام حذفی انگلیس را به افتخاراتش اضافه کرد.تنها دو هفته بعد با پیروزی مقابل بایرن مونیخ درضربات پنالتی در آلیانز آرنا ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ ،چلسی موفق به کسب اولین عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 107 ساله ی باشگاهش شد.

این قهرمانی در باواریا بدین معنی بود که چلسی لیگ را به عنوان تیم ششم به پایان رسانده بود و در لیگ قهرمانان سال آینده به جای تاتنهام و به عنوان نماینده ی چهارم انگلیس در این رقابت ها شرکت میکند.با توجه به حمایت های مالی آبرامویچ و تلاش چلسی برای رقابت میان تیم های بزرگ در سال آینده ، قطعا امسال چلسی تابستان مهمی  را به چشم خواهد دید. مخصوصا اگر بخواهد عنوان قهرمانی را از منچستر سیتی پس بگیرد.

 

ورودی ها و خروجی ها

بزرگترین اتفاق تلخ امسال برای آنها از دست دادن دیدیر دروگبا می باشد.مهاجم قدرتمند و با ارزش چلسی که پس از اتمام قرارداد خود با چلسی در ماه آینده این باشگاه را احتمالا به مقصد شانگهای ترک میکند.در این هنگام مدافعین اروپا باید شکر گذاری خدا را با جای بیاورند چرا که دیگر دروگبا مقابل انها نیست.

به هر حال وقتی که باشگاهی یکی از بهترین و با تجربه ترین های خود را از دست میدهد پیدا کردن جایگزین برای او سخت خواهد بود ،  ولی غیر ممکن نیست. خیلی ها بر این باورند که این فوق ستاره ی 34 ساله ی چلسی غیر قابل جایگزینی است و البته کاملا هم اشتباه نمی گویند. هنگامی که دروگبا روی فرم خوبش بود کمتر مهاجمی مثل او حتی باتجربه ترین مدافعین را اینگونه آزار میداد.قدرت بدنی و توان فیزیکی بالای وی به همراه چشمان تیزبینش اورا به یکی از بهترین مهاجمان دنیا مبدل کرده است.

امکان دارد آبی ها لوکاکو را به عنوان ذخیره نگه دارند کسی که به دروگبای جدید مشهور است اما نمایش ضعیف او در فصل گذشته احتمال خروج وی را افزایش میدهد. با این حال او بسیار جوان است و بدنبال افتخارات زیادی خواهد بود.

در اردوی آبی های لندن نوایی جدایی چندین بازیکن چون خوزه بوسینگوا؛ فلورنت مالودا؛ پائولو فریرا و سالومون کالو به گوش می رسد.بازیکنانی که در حال حاضر یا مازاد تلقی میشوند و یا اینکه قراردادشان به پایان رسیده است و آبراموویچ میلی به تمدید قرارداد با آنها ندارد.

به احتمال زیاد چلسی یک مدافع راست در لیست خریدش خواهد داشت و فن در ویل هلندی که علاقه ی فراوانی به بازی در لیگ برتر انگلیس دارد می تواند جانشین مطمئن و به مراتب بهتری نسبت به بوسینگوا باشد.

به علاوه هالک مهاجم برزیلی پورتو معتقد است میتواند با مبلغی کمتر از رضایت نامه ی 100 میلیون یورو ای اش به لندن نقل مکان کند که این انتقال میتواند توان هجومی چلسی را بالا ببرده و در حالیکه قبلا مارکو مارین و ادن هازارد به چلسی پیوسته اند می تواند جان تازه ای در خط حمله چلسی در کنار تورس بوجود آورند.

چلسی با خرید هازارد موفق به جذب بازیکنی با استعداد فراوان و پتانسیلی بالا برای تبدیل شدن به یکی از بهترین ستاره های دنیا شده است. البته نباید مارین را فراموش کرد کسی که اعلام انتقالش به استمفورد بریج پیش از اتمام فصل منتشر شد.چلسی در حال آماده سازی یک فرم هجومی عالی برای فصل بعد میباشد خصوصا با بازی دادن ماتا ، هازارد ، مارین وحضور احتمای  هالک و حضور فرناندو تورس آماده.اما با وجود این سه نام بزرگ ، بازهم این پرسش در استمفورد بریج بر سر زبانهاست:بازیکنان بعدی برای خرید چه کسانی هستند؟ که پاسخش را شاید فقط آبراموویچ می داند و ران گورلی.

 

چه کسی روی نیمکت می نشیند؟

دی متئو با توجه به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و بدون در نظر گرفتن جایگاه تیمش در لیگ به یکی از مربیان مشهور و عامه شناس تبدیل شده است. بیشتر بازیکنان و هواداران بر این باورند که بهتر است دی متئو به عنوان مربی دائمی چلسی معرفی شود تا اینکه خرج زیادی برای آوردن مربی نام آشنا روی دست آبراموویچ نیندازد. مطمئن ترین راه این است که دی متئو به عنوان مربی دائمی ابقا شود اما آبرامویچ به مربی کلاس جهانی علاقه دارد.

قابل درک نیست که چرا آبرامویچ علاقه به سبک هجومی نظیر بارسلونا دارد و با توجه به اینکه گواردیولا پس از 4 سال مربیگری در کاتالونیا اکنون بیکار است آبرامویچ به دنبال راضی کردن سرمربی کاتالان ها است.

علی رغم اینکه دی متئو در این مدت کوتاه بسیار موفق عمل کرده است اما شرایط لیگ یک مقدار فرق میکند.نتایج بسیار فوق العاده رقم خوردند اما آبرامویچ از نمایش تیمش راضی نیست.چرا که دی متئو کمک کرد بازیکنان با تجربه ی تیم یعنی دروگبا، تری ، چک و لمپارد به اوج بازگردند و با توجه به قدرت دفاعی تیم نتیجه بگیرند.

 

قانون بازی جوانمردانه ی یوفا

در پایان فصل یوفا قصد دارد قانون بازی جوانمردانه ی خود را با جدیت بیشتری پیگیری کند و بر طبق این قانون باید دخل و خرج باشگاه با همدیگر متناسب باشد.با توجه به حمایت های مالی آبرامویچ چلسی وارد موقعیتی شده است که به صورت بی رویه ای خرج های خود را افزایش داده است و شاید درآمدش از آنچه خرج می کند همخوانی نداشته باشد.

در این تابستان چلسی به طور بی رویه ای قصد خرج کردن و خرید ستاره های نامدار دارد نظیر پرداخت 6 میلیون پوند برای مارین، 32 میلیون پوند برای هازارد که با توجه به دریافت رضایتنامه اش به گفته رسانه های بریتانیایی این انتقال 90 میلیون پوند برای آبی ها رقم خورده و پیشنهادی 80 میلیو پوندی به هالک. به همین دلیل چلسی به فکر خارج کردن چند تن از بازیکنان مازاد خود برای رهایی از دستمزد بالای آنهاست.

راه دیگر تزریق پول از طریق آبرامویچ به بودجه ی باشگاه جهت خرید مهره های مورد نظر چلسی است و پس از پذیرفته شدن پیشنهادات توسط بازیکنان با تزریق پول به باشگاه خرج پیشین جبران شده و قوانین تصویب شده توسط میشل پلاتینی رئیس یوفا توانایی به دام انداختن چلسی را نداشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 12 خرداد 1391برچسب:تابستان پر ماجرای چلسی,
ارسال توسط مصطفی بختیاری