اسلایدر

فینال جام حذفی : چلسی – لیورپول
هواداران چلسی

روز شنبه ، ورزشگاه ومبلی لندن شاهد جدالی دیدنی و نفس گیر بین چلسی و لیورپول خواهد بود.

 

به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران ، فینال جام حذفی انگلستان با حضور دو تیم چلسی و لیورپول که هر دو در لیگ برتر نتوانستند انتظارات را برآورده کنند توانسته اند خود را به فینال جام حذفی رسانده تا شاید بتوانند با قهرمانی در این جام که بعد از لیگ برتر مهمترین مسابقات انگلستان به شمار می رود و قدیمی ترین مسابقات فوتبال در سراسر دنیا نیز می باشد ، کمی دل هواداران خود را شاد کرده و ناکامی در لیگ برتر را به فراموشی بسپارند.

لیورپول که توانسته است قهرمانی کارلینگ کاپ ( جام اتحادیه ) انگلستان را نیز مال خود کند به دنبال این است که با قهرمانی در جام حذفی دبل کرده و دو جام داخلی را به تاریخچه خود اضافه کند ، چلسی نیز که با قهرمانی در جام حذفی می تواند خود را آماده فینال لیگ قهرمانان اروپا در مونیخ کند و با قهرمانی در هر دوی آنها می تواند یک دبل رویایی برای باشگاه و دیمتئو پدید آید.

 

آمار تیم چلسی در جام حذفی:

تعداد بازی: 283

تعداد برد : 191

تعداد باخت : 92

گل زده : 666

گل خورده : 399

بازی بدون گل خورده : 132

حضور در فینال : 10

قهرمانی : 6

 

آمار تیم لیورپول در جام حذفی:

تعداد بازی : 320

تعداد برد : 216

تعداد باخت : 104

گل زده : 686

گل خورده : 390

بازی بدون گل خورده : 169

حضور در فینال : 13

قهرمانی : 7

 

نتایج چلسی تا فینال : 

چلسی 4 – 0 پورتسموث

چلسی 1 – 1 بیرمنگام

بیرمنگام 0 – 2 چلسی

چلسی 5 – 2 لستر سیتی

تاتنهام 1 – 5 چلسی

 

نتایج لیورپول تا فینال:

لیورپول 5 – 1 اولدهام

لیورپول 2 – 1 منچستر یونایتد

لیورپول 6 – 1 برایتون

لیورپول 2 – 1 استوک سیتی

لیورپول 2 – 1 اورتون

 

جدال تری و سوارز

جان تری ، مدافع و کاپیتان چلسی که بعد از اخراج در بازی با بارسلونا فینال لیگ قهرمانان اروپا را از دست داده است می خواهد با بازی مثبت و تاثیرگذارش در قلب دفاع چلسی ، جام قهرمانی را بالای سر ببرد و به عنوان کاپیتان نبودش را در مونیخ جبران کند. از سوی دیگر سوارز اروگوئه ای تیم لیورپول که این روز ها بازیکن اول خط حمله لیورپول شده است ، با دیگر مهاجمان طراز اول لیگ برتر کمی فاصله دارد اما می تواند از فرصت هایی که نصیبش می شود به بهترین نحو ممکن استفاده کند و دروازه هر تیمی را باز کند .

جدال لمپارد و جرارد

دو هافبک ، دو اسطوره برای دو تیم که رو در روی هم قرار خواهند گرفت ، لمپارد و جرارد برای تیمهایشان گل های مهم بسیاری به ثمر رسانده اند و اینبار باید دید کدامیک موفق خواهند شد. این دو بازیکن که روزی مشکل اصلی کاپلو سرمربی سابق انگلستان بود ، با توانایی های نسبتا شبیه به هم ، اما با آماری متفاوت با هم جدال خواهند کرد . لمپارد توانسته با گلهای بسیاری که با پیراهن چلسی به ثمر رسانده ، با استیون جرارد فاصله زیادی بگیرد ، اما با این حال جرارد را می توان مرد شماره یک لیورپول نامید و جدال او با لمپارد یکی از زیبا ترین لحظات بازی خواهد بود.

جدال ماتا و جانسون

خوان ماتا بازیکن چپ پا و ریز نقش چلسی که گلساز ترین مرد این تیم نیز به شمار می رود باید در مقابل مدافع سابق چلسی و کنونی لیورپول بازی کند که به یکی از بهترین و مطمئن ترین مدافع راست های انگلستان و شاید جهان تبدیل شده باشد.

بازی سازی های ماتا و حرکات رو به جلوی جانسون می تواند خالق صحنه های زیبایی در بازی شنبه باشد.

تورس و لک لک های آنفیلد

فرناندو تورس در با پیراهن لیورپول خود را در لیگ برتر اثبات کرد ، در ژانویه 2011 به چلسی پیوست در مصاحبه های مختلف انتخاب چلسی را تنها داشتن میل به قهرمانی توصیف کرد و نشان داد که تورس اعتقادی به قهرمانی لیورپول ندارد و قدرت این تیم را در حد قهرمانی نمی داند ، لذا به نظر می رسد او می خواهد با پیروزی در فینال جام حذفی و شکست دادن هم تیمی های سابقش ، حرف های خود را ثابت کند.

تورس که این روزها در حال تجربه کردن روزهای خوبش است دوست دارد برابر مدافعان و دوستان سابقش قرار گیرد و دروازه ریبنا را باز کند تا به آنها نشان بدهد چه بازیکن ارزشمندی را از دست داده اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط مصطفی بختیاری